Ontdek onze mobiele applicatie: de Robin app

Brussels IVF ontwikkelde een mobiele applicatie om patiënten ook via hun smartphone te begeleiden tijdens een traject bij Brussels IVF. Onze Robin app ondersteunt je tijdens de fertiliteitsbehandeling.

Via de applicatie heb je onder andere toegang tot het overzicht van je behandeling, jouw medicatie-instructies en je afspraken bij Brussels IVF.

Alle informatie en de meldingen in de app werden vormgegeven met aandacht voor optimale discretie, veiligheid van je gegevens en de privacy van de patiënt.

Eind 2023 gaat de applicatie haar laatste testfase in om dan verder uitgerold te worden binnen Brussels IVF.

De Robin app

De app kan (binnenkort) vrij gedownload worden via de play store (android) of app store (iPhone). Na het downloaden geeft ze toegang tot de contactgegevens van ons centrum en algemene informatie-artikels over vruchtbaarheid, kinderwens en medisch begeleide voortplanting.

Enkel wanneer je in een actief behandelingstraject stapt, zal de app ook gekoppeld worden aan je patiëntendossier.
Tijdens de counselingsessie met een vroedvrouw van Brussels IVF, kan je jouw communicatievoorkeuren vastleggen. Indien je verkiest om verdere info en instructies te ontvangen via de mobiele applicatie van Brussels IVF, zal de counselor je registreren zodat jouw dossier gekoppeld wordt aan de app.

De volledige toegang tot de app kan slechts op één toestel geactiveerd worden.

Begeleiding van start tot trigger

In een eerste versie zal de mobiele applicatie actieve ondersteuning kunnen bieden vanaf het moment van je eerste bloedafname bij de start van de behandeling tot het toedienen van de triggermedicatie om de eisprong op te wekken.

Je kan de app ook gebruiken om contact op te nemen en (niet dringende) vragen te stellen, of om je openstaande afspraken te raadplegen.

Het team van de Dagelijkse Monitoring (DM) zal jouw instructies tijdens je behandeling niet langer telefonisch doorbellen maar via een melding aanbieden in de Robin-app.
Ook indien er iets verandert in je behandeling, zal je hiervan steeds een melding op je startscherm ontvangen.
Bij het ontvangen van een melding, dien je steeds te bevestigen of de instructies die je ontving, duidelijk zijn.

Indien je vragen hebt bij de melding of verkregen instructies, kan je dit aangeven. In dat geval, zal onze DM je alsnog telefonisch contacteren voor verdere toelichting.

Je kan zelf ook een extra melding instellen, op een tijdstip naar keuze, ter herinnering van de voorgeschreven medicatie.

Op deze manier willen we de opvolging en instructies tijdens een behandeling op een meer patiëntvriendelijke manier organiseren. Je kan de info immers consulteren wanneer dit voor jou comfortabel is en herbekijken, indien gewenst.

De toekomst

We zetten verder in op digitale communicatie via onder andere onze smartphone applicatie. In een volgende fase, willen we de ondersteuning verder uitbreiden over de hele behandeling; tot aan de eicelpunctie en embryo-terugplaatsing.

Op termijn willen we het ook mogelijk maken om een afspraak bij Brussels IVF vast te leggen via de Robin-applicatie.

 

Heb jij vragen over de werking van de applicatie? Contacteer ons via robinapp@uzbrussel.be.

Sluiten

Verbouwingen Brussels IVF:

Om jouw comfort en privacy te verhogen zijn er momenteel verbouwingswerken aan de verpleegeenheid (VP03) van Brussels IVF. Het einde van de werken is voorzien in midden maart 2024.

De voorbereiding voor een interventie waarbij een opname vereist is (eicelpunctie, (kijk)operatie, …) en nazorg zullen tijdelijk op een andere verpleegeenheid in het UZ Brussel uitgevoerd worden.

Tijdens je behandeling garanderen we dezelfde kwaliteit van zorg maar mogelijks ervaar je tijdens deze periode minder comfort omwille van de tijdelijke locatie met beperkte ruimte.  Om dezelfde reden kan je partner of begeleider niet aanwezig zijn tijdens je verblijf.

Lees alle info over de impact op jouw behandeling en consulteer de vaak gestelde vragen.